Список форумов Форум сайта «Глобус Беларуси» Форум сайта «Глобус Беларуси»
Основной проект — “Глобус Беларуси
 
 FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 

ООПТ: Чериковский район
На страницу 1, 2  След.
 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Форум сайта «Глобус Беларуси» -> Путешествия -> Памятники природы -> ООПТ: Могилевская область
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:53    Заголовок сообщения: ООПТ: Чериковский район Ответить с цитатой

Вепринская дубрава

Ботанический памятник природы республиканского значения

В 1,5 километра ЮВ деревни Устье, квартал №1 Вепринского лесничества Государственного лесохозяйственного учреждения «Чериковский лесхоз». Урочище Бор. 1,2 км В д. Устье.

53°35′29,6″N, 31°33′01,5″E

Дубрава кисличная, 220 лет.





Последний раз редактировалось: Валацуга (11 Nov 2022, Fri, 0:21), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:54    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Межледниковое отложение

Геологический памятник природы республиканского значения

В 0,8 километра на юго-запад от города Чериков, квартал 150 Чериковского лесничества.

Озерно-болотные отложения , имеющие возраст 110-95 тысяч лет.



Последний раз редактировалось: Валацуга (18 Oct 2021, Mon, 13:45), всего редактировалось 1 раз
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:54    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Дуб Великан

Ботанический памятник природы местного значения

г. Чериков (пер. Школьный, 13)

53°34′05,9″N, 31°22′53,4″E

Ботанический памятник природы «Дуб великан» расположен по ул.Космонавтов у здания вечерней школы. Возраст дерева 130 лет, высота 24 метра, диаметр ствола около 1,25 метра, диаметр кроны около 20 метров.


Последний раз редактировалось: Валацуга (11 Nov 2022, Fri, 0:25), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:55    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Криница Езёрская

Гидрологический памятник природы местного значения

д. Езёры

В треугольнике Езёры-Рогалино-Припечино.

1,3 км на С от д., 200м на ЮЗ от р.Лобчанка,у опушки леса.

53.56645/31.19836?

Труба. Деюит 6 л/мин.

увеличить до 1200x331


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:13), всего редактировалось 6 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:55    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Брязгун

Гидрологический памятник природы местного значения / Святой источник / Аб’ект нематэрыяльнай культурнай спадчыны "Абрад “Бразгун” і яго складовы элемент - ушанаванне абраза святых Пятра і Паўла вёскі Наркі"

д. Анютино (д. Норки)

2км на З от д., 1км на З от дороги д.Норки-д.Удога, 500м на З от р.Удога, в лесу.
Родник, по одной из версий, назван Брязгун или Бразгун от звука родника и слова брязготать - звенеть. По одной из легенд родник появился в праздник святых апостолов Петра и Павла. В деревне Норки услышали шум воды и обнаружили родник и около него икону апостолов Петра и Павла. После этого пожары, ураганы и другие стихийные бедствия стали обходить д.Норки стороной.
Родник расположен в 2 км на запад от д.Анютино, съезд в лес напротив поворота в деревню. Двигаться по указателям, так как лесная дорога имеет множество развилок. Имеется и второй подъезд, начинающейся у д.Норки.

53.67769/31.31352

Родник Брязгун объявлен гидрологическим памятником природы местного значения Решением Чериковского районного исполнительного комитета №15-5 от 9 декабря 2003г. Площадь охранной зоны гидрологического памятника природы местного значения «Родник Брязгун» составляет 0,02га (200м2).
Значительное благоустройство было проведено около родника в 2014-2015гг. Построены часовня, купель, беседки. Родник каптирован деревянным срубом. Ранее поддерживали порядок на роднике жители д.Норки, а именно, тот дом, в котором хранилась переходящая икона Святых апостолов Петра и Павла. В праздник Святых апостолов Петра и Павла (15 июля) совершается крестный ход с иконой из д.Норки. У родника двое высоко подымают икону, а остальные по три раза должны пройти под ней. Этот обряд получил название "Брязгун" и включён в список нематериалного наследия РБ. Дебит 90 л/мин.

У спісе нематэрыяльнай культурнай спадчыны:
Па словах саміх удзельніц абрада – жыхарак вёскі Наркі, свята Пятра і Паўла правілі яшчэ іх бабулі. Абрад “Бразгун” звязаны з ушанаваннем іконы святых Пятра і Паўла (аброчнага абраза) і цудатворнай крыніцы. Святы абраз Пятра і Паўла на працягу многіх дзесяцігоддзяў знаходзіцца у мясцовых жыхарак: прыносячы яго дадому, гаспадыня такім чынам абракаецца на здароўе як сабе, так і сваім родным. Да абраза, як дапаўненне, далучаецца асобая свяча вялікіх памераў, якую кожны год жанчыны аднаўляюць, дадаючы да яе кавалкі царкоўнага воску і адзяваючы свячу ў новае адзенне. У абрадзе, які праводзіцца штогод 13 ліпеня, удзельнічаюць практычна ўсе насельнікі вёскі розных узроставых і сацыяльных груп, якія ў гэты дзень упрыгожваюць абраз рознакаляровымі стужкамі і ручнікамі, ставяць абрадавыя свечы і спяваюць перад ім псалмы, затым нясуць да цудатворнай крыніцы і асвячаюць. Завяршаецца абрадавая дзея абрадавай ежай і малітвай перад абразом, якія, згодна з перакананнем удзельнікаў абраду, павінны прынесці дабрабыт і спакой вёсцы і яе жыхарам. “Бразгун”, як і колісь, па-ранейшаму з’яўляецца актуальнай культурнай з’явай і прызнаецца супольнасцю сваёй нематэрыяльнай культурнай каштоўнасцю.


Фото Александр 6

Подробнее: Родник Брязгун на родниках Беларуси

***

Катэгорыя элемента: Традыцыйныя цырымоніі » Абрады
Веды і навыкі, якія могуць быць карыснымі і цікавымі сучасным спажыўцам:
У вясковай культуры яшчэ жывая традыцыя ушанавання святога абраза Пятра і Паўла. Жыхары в. Наркі, бліжэйшых вёсак, раённага і абласнога цэнтраў, і нават з іншых абласцей прыязджаюць сюды штогод 13 ліпеня каб памаліцца перад цудатворным абразам, прайсці пад ім для здароўя, і набраць пасвячонай вады са святой крыніцы. Дзеці і ўнукі жанчын-носьбітаў ведаюць гісторыю ўзнікнення свята, з’яўлення іконы, дапамагаюць сваім матулям і бабулям. Ёсць надзея, што гэтая традыцыя, якая захавала пераемнасць на ўзроўні сям’і, ад пакалення да пакалення, застанецца сацыяльна і культурна запатрабаванай. Тым не менш, асобныя элементы гэтага абраду (песні, кулінарная традыцыя, традыцыя касцюма і г.д.) могуць выкарыстоўвацца сучаснымі музычнымі калектывамі, вывучацца школьнікамі, студэнтамі, выкарыстоўвацца як турыстычныя прадукты для агратурыстычных гаспадарак Магілёўшчыны. А сам абрад можа быць ўнесены на карту як цікавы і карысны аб’ект агратурыстычнага маршрута вобласці
Актуальныя cацыяльныя і культурныя функцыі:
Абрад мае, найперш, сакральна-рэлігійную функцыю, якая абумовіла яго захаванасць і жывое бытаванне, аб чым сведчыць той факт, што ікона святых Пятра і Паўла стала аброчнай іконай вёскі Наркі, шануецца і зберагаецца да сённяшняга часу. Не толькі жыхары вёскі Наркі лічаць ікону, свячу і крыніцу цудатворнымі, а і ўсе тыя, хто прыязджае з іншых мясцінай краіны, каб далучыцца да абрадавых дзеяў. Рытуальныя дзеянні жанчыны-носьбіты збераглі і перадаюць нашчадкам у тым выглядзе, у якім перанялі ад сваіх матуль і бабуль, што прадвызначыла функцыю ідэнтыфікацыі і яднання супольнасці-носьбіта абраду. Па словах носьбітаў, вялікая колькасць людзей, якія імкнуцца ў вёску 13 ліпеня, сведчыць аб непаўторнасці і ўнікальнасці іх абраду і вылучае іх сярод іншых. Абрад таксама спрыяе захаванню сацыякультурнага мікраклімату вёскі. Веды, звязаныя з абрадам, якія перадаюцца ў супольнасці, указваюць на камунікатыўную функцыю абраду ўнутры супольнасці
Паходжанне элемента:
Абраду “Бразгун” больш за два стагоддзі. Яго спраўлялі яшчэ прадзеды, дзяды і бацькі сучасных носьбітаў. На сёняшні час абрад праводзіцца штогод. Носьбіты расказваюць гісторыю узнікнення абрада, якую перадаюць з пакаленне ў пакаленне. Гісторыя сведчыць наступнае: ва ўрочышчы, дзе не ступала нага чалавека, раптам забіла з-пад зямлі крыніца. Вада вылятала з такой моцай, што грукат камянёў і струменяў вады быў чуцен за некалькі вёрст. Людзі спужаліся, пабеглі паглядзець што здарылася. Прыбеглі і ўбачылі цуд: з-пад зямлі б’е чысцюткая вада. Было чуваць размову: “як моцна бразгаюць камяні”; “Бразгае так, што далёка чутна”. Адсюль і назва – “Бразгун”. Людзі пачалі маліцца апосталам Пятру і Паўлу, дзень ушанавання якіх прайшоў напярэдадні. Старэйшыя жыхары гэта прынялі як знак, прынеслі абраз св. Пятра і Паўла, абышлі крыніцу тры разы – і вада супакоілася. Праз дзень паставілі каля крыніцы драўляны зруб і крыж, каб засцерагчыся ад бед і няшчасцяў. З тых самых часоў пажары, а яны часта бушавалі на вёсцы, больш ніколі не дакучалі норкаўцам. Праз год каля крыніцы паставілі капліцу. Жанчыны прынеслі ручнікі, святыя абразы, мясцовы бацюшка–лампадкі і свечкі. З таго часу з усіх куткоў, бліжэйшых і аддаленых, пацягнуліся да крыніцы нямоглыя, якія шукалі паратунку ад цяжкіх хвароб. Шукалі і знаходзілі збаўленне ад пакутаў цялесных і душэўных, розных калецтваў. Нават у Вялікую Айчынную вайну, калі гарэлі суседнія вёскі, Наркі засталіся цэлымі. Гэтаму дапамагла і ікона св. Пятра і Паўла, якая цудам захавалася дзякуючы мясцовым жыхарам. Шмат разоў, ужо ў савецкія часы, прадпрымаліся спробы “згарнуць” крыніцу, не даць ёй жыць. Але кожны раз крыніца струменіла свае воды, і каля яе стаяў асвечаны крыж. Зараз на гэтае намоленае месца прыязджае шмат людзей, каб пакінуць хваробы і аздаравіцца (вада ў крыніцы прызнана цалебнай), памаліцца і набраць вады. Вялікую ікону апосталаў Пятра і Паўла сяльчане вырашылі перадаваць на захоўванне з хаты ў хату як абярэг. Самы працяглы час яна беражліва захоўвалася ў свяцёлцы Кацярыны Фядосаўны Райкінай (ужо няма ў жывых)
Апісанне залежнасці элемента ад традыцыйнага культурнага ландшафта, у якім існуе элемент:
Мясцовыя жыхары лічаць, што нездарма ва ўрочышчы, дзе не ступала нага чалавека, з’явілася крыніца. Вёска Наркі знаходзіцца у маляўнічым месцы Чэрыкаўскага раёна, сярод лугоў і лясоў. Вясковая вуліца нешырокая, якая і па сённяшні час не заасфальтавана. Уздоўж вуліцы, па абодвух баках, стаяць драўляныя хаты вяскоўцаў, некалькі студняў. Архітэктура і інтэр’ер драўляных сельскіх хат не змяніліся, і гэта не здзіўляе, бо ў вёсцы жывуць у асноўным людзі сталага ўзросту. Ад вёскі да крыніцы 7 кіламетраў. Маршрут не мяняўся вякамі – другой дарогі да ўрочышча няма: па вясковай вуліцы да сельскай крамкі, што стаіць на шашы, некалькі кіламетраў па асфальтаванай дарозе, потым паварот у лес, кіламетраў 5 па вузкай лясной сцяжцы – і трапляеш на казачную паляну, якую сама прырода стварыла для правядзення гэтага свята. Абрад, працэсія з іконай, вадасвятны малебен праходзяць у традыцыйным ландшафце, які мясцовыя жыхары і раённыя ўлады старанна захоўваюць
Матэрыяльныя аб’екты, якія звязаны з практыкай элемента:
Матэрыяльным аб’ектам звязаным з практыкай элемента з’яўляецца жаночы і мужчынскі касцюмы, якія да сёняшняга часу захаваліся у носьбітаў. Жаночы касцюм адносіцца да Краснапольскага строя і бытаваў у XIX-XX стст. Складаецца з кашулі, спадніцы, фартуха-аднаполкі і хусткі. Кашуля багата аздобленая чырвоным геаметрычным узорам на рукавах і плечавых ўстаўках-“паліках”, зроблена з тонкага льну. Спадніца ўяўляе сабой шырокі (у чатыры полкі) ваўняны даматканы андарак цёмна-чырвонага колеру ў чорную клетку. Летнія спадніцы – стракатыя камлёты, на поясе збіралася ў дробныя складкі.Фартух доўгі, з даматканага палатна ці пакутной тканіны-“перкалю” і багата аздоблены вышыўкай крыжыкам. Завяршаецца касцюм галаўным уборам – хусткай фабрычнай вытворчасці, спосаб павязвання якой адвольны: канцы павязваліся ззаду, дзе яны ляжалі свабодна. Дапаўняўняецца жаночы касцюм шыйнымі ўпрыгожваннямі, якія ўяўляюць сабой некалькі радкоў пацерак вакол шыі. Мужчынскі касцюм уяўляе сабой кашулю і порткі, сшытыя з тонкага даматканага палатна. Кашуля вышытая па каўняры і манжэтах. Дапаўняў мужчынскі касцюм тканы пояс. Таксама да матэрыяльных аб’ектаў можна аднесці і саму свечку, якую жанчыны кожны год абнаўляюць, вялікіх памераў ікону святых апосталаў Пятра і Паўла, тканыя ручнікі, посуд, драўляную капліцу, аброчны крыж ля крыніцы. Важным элементам абраду з’яўляецца развітальны стол: усе стравы рыхтуюцца “ў пару” (2, 4, 6), на стале іх павінна знаходзіцца цотная колькасць. Абавязковай рытуальнай стравай з’яўляецца боршч (гарачы, каб над талеркай і сталом узнімалася пара). Адзенне свячы складаюць: начная кашуля белага колеру, сукенка ў вузкую палоску, каляровы пояс, стужкі
Мадэлі перадачы элемента ў супольнасці:
Жанчыны-носьбіты абраду “Бразгун” перанялі абрадавыя дзеянні ад сваіх бабуль і матуль, таму можна з упэўненасцю сказаць, што існуе перадача элемента з пакалення ў пакаленне. На сённяшні час існуе некалькі мадэляў перадачы элемента: - у сям’і (у абрадзе прымаюць ўдзел некалькі сем’яў, якія захоўваюць свячу і ікону і перадаюць штогод іх з хаты ў хату); - з пакаленне ў пакаленне: носьбіты перадаюць сваім дзецям і ўнукам гісторыю абраду, рацэпты рытуальнай ежы, парадак правядзення абраду; - праз сродкі масавай інфармацыі; - праз выпуск розных буклетаў, альбомаў; - праз удзел этнаграфічных таварыстваў у фіксацыі абраду, пераемнасці і вывучэння традыцый; - праз удзел вучняў школы ў правядзенні абраду (нясуць кветкі, свечкі); - праз дэманстрацыю відэафільма, знятага Магілёўскім абласным метадычным цэнтрам народнай творчасці і культурна-асветнай работы сумесна з тэлеканалам “Магілёў 1”.
Пагрозы для існавання і перадачы элемента:
- сталы ўзрост жанчын-носьбітаў (захавальнікаў) абраду “Бразгун”; - паступовае знікненне выканання псалмоў, бо іх спяваюць толькі жанчыны-носьбіты;- знішчэння традыцыйнага касцюма канца XIX – пачатку XX стст., які апранаюць носьбіты абраду


Последний раз редактировалось: Валацуга (06 Dec 2022, Tue, 20:30), всего редактировалось 12 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:56    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Криница Горки (Святой)

Гидрологический памятник природы местного значения

д. Горки

В СЗ-части д., около ул.Хуторской, в овраге, квартал 132.
Родник расположен в северо-западной части деревни, под крутым склоном ручья. На противоположном берегу ручья находится основная часть деревни. А южнее ещё одна часть деревни на месте бывшей усадьбы Оболенских, от которой сохранились остатки парка. Родник почитался с давних времён. В окрестностях расположено несколько городищ. До прихода советской власти в день явления Казанской иконы Божией Матери освящали родник. Традиция возрождена.

53.54170/31.3295?

Значительное благоустройство было проведено около родника в 2005г. местными жителями. Перед спуском устроена зона отдыха. По склону проложена лестница с поручнями. Над родником сооружён каптаж с выводом воды через трубу. Над каптажем сооружена божница с поклонным крестом, увешанным рушниками. Сделан деревянный настил. Целебным почитают не только родник, но и сам ручей, на котором находится родник, благодаря изобилию ключей. По ручью около родника ходят босиком, чтобы поправить здоровье. Дебит 30 л/мин. Вода пресная. В феврале 2017г. обнаружено превышение по нитратам.


Фото Александр 6

Подробнее: Родник Горки на родниках Беларуси


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:25), всего редактировалось 6 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:56    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Камень – надмогилье XIX в. с надписью «Здесь лежит раб Божий»

Культовый камень

г. Чериков


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:26), всего редактировалось 1 раз
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:56    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Великая криница

д. Веприн

Между двух болот

В зоне отселения

д. Веприн - 53.54811/31.52185


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:27), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 18:59    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Родник святого Ильи

д. Ржавец

На С-окраине д., за домом №4, напротив дома №1 , у правого берега р.Малая Удожка.

53.61568/31.26487???


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:28), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 10 Jan 2016, Sun, 19:00    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Криница

д. Турье

В д., за дмом №11 по Садовой ул., у правого берега ручья.

53.61778/31.35995?

Колодец. Дебит 36 л/мин.


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:29), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 29 Feb 2016, Mon, 22:03    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

На Казековской

Родник

аг. Езёры

В З-части аг., в начале ул.Казековской, на левом берегу ручья. Родник расположен в западной части агрогородка, напротив дома №4 по улице Казековской.

53.56472/31.23633

Рядом расположены два однотипно обустроенных выхода воды - железобетонные кольца с надстроенным укрытием с дверками, как в традиционных колодцах. Вода попадает в безымянный ручей, приток ручья, впадающего в реку Лобчанка. На этом же ручье неподалёку находятся ещё несколько необустроеных родников. Дебит 6 л/мин.


Фото Александр 6

Подробнее: Родник на Казековской на родниках Беларуси


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 15:55), всего редактировалось 5 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 29 Feb 2016, Mon, 22:04    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Слюнькиной (Партизанский)

Родник

д. Монастырёк

3 км от д. (требует уточнения)

(д. 53.50778/31.33059)


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 15:56), всего редактировалось 1 раз
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 18 Mar 2016, Fri, 23:04    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Родник

г. Чериков

В г., на берегу р.Сож, напротив дома №6 по Краснореволюционной ул.

53.56253/31.39173???

Сруб. Дебит 4,8 л/мин.


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 15:57), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 09 Sep 2017, Sat, 22:20    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Гронов

Родник

д. Гронов

600 м на З от лесопилки в д., кв.1 Лименского лесничества.

53.57247/31.43469???


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 15:57), всего редактировалось 2 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валацуга

Почётный
искатель
новых
объектов
для
«Глобуса
Беларуси»



Зарегистрирован: 14.11.2008
Сообщения: 12748

СообщениеДобавлено: 09 Sep 2017, Sat, 22:21    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Кривослободский

Родник

аг. Езёры

В В-части аг., около дома по ул.Езерской, 10, на левом берегу ручья.
Родник находится в восточной части агрогородка Езёры. Ранее эта часть агрогородка за ручьём была отдельной деревней Кривая Слобода. От неё на память осталась улица и переулок Слободские, расположенные перпендикулярно центральной улице, названной Езёрской. Само название агрогородка считают, что производное от слова "Озёра", хотя населённый пункт находится среди ручьёв? Верхнее озеро было создано искусственно только в конце 20 века.
В защиту происхождение Езёр от озёр может служить Святое озеро, расположенное в сторону д.Заозерье. С ним связана легенда, будто на месте озера была церковь, которая провалилась под землю и образовалось озеро. А на христианские праздники на поверхности озера плавают кресты. Сама деревня Заозерье ранее именовалась Святозерье, а в годы советской власти - Краснозерье.
Родник расположен около дома №10 по улице Езерской, на левом берегу ручья.

53.56958/31.2549

Родник каптирован железобетонным кольцом. Над каптажем построена часовня. Вода отводится через трубу и попадает в безымянный ручей, который несёт воды в реку Лобчанка. Через ручей перекинут мосток. На этом же ручье находится ещё не менее четырёх необустроенных родников. Рядом находится новый Свято-Михайловский храм. Прежний храм был уничтожен в Советскую эпоху и находился восточнее. Дебит 12 л/мин.


Фото Александр 6

Подробнее: Родник Кривослободский на родниках Беларуси


Последний раз редактировалось: Валацуга (15 Nov 2021, Mon, 14:12), всего редактировалось 3 раз(а)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Форум сайта «Глобус Беларуси» -> Путешествия -> Памятники природы -> ООПТ: Могилевская область Часовой пояс: GMT + 3
На страницу 1, 2  След.
Страница 1 из 2

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы