Предыдущая тема :: Следующая тема |
Автор |
Сообщение |
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 17 Sep 2024, Tue, 20:13 Заголовок сообщения: |
|
|
Валацуга писал(а): | Родник
аг. Зембин
В З части аг., 100м на З от дома №13 по ул.Колхозной (дорога на д.Чмели), 15м на С от проезда, соединение улиц Суворова и Колхозной, в кустарнике.
Ж/б кольцо |
Родник заброшен. Кольцо ушло под воду. Мостки сгнили
Координаты: 54.361586, 28.209659
На фото мало что понятно. Но на месте тоже мало понятно )))
увеличить до 1200x800
увеличить до 1200x800
увеличить до 1200x800
Родник, который должен быть у моста в Зембине утрачен. Я не смог его отыскать. Местный житель тоже сказал, что его уже нет.
Зато нашёлся другой родник с вкусной водой.
Его координаты 54.365153, 28.211561 https://orda.of.by/.map/?54.365153,28.211561&m=gm/17,osm/13,rkka/13,wig/13
увеличить до 1200x800
увеличить до 1200x800
увеличить до 1200x800 |
|
Вернуться к началу |
|
|
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 19 Sep 2024, Thu, 17:29 Заголовок сообщения: |
|
|
Валацуга писал(а): | Скамянелая вёска
Культавы камень
в. Вялікі Рожан, Солигорский район
Група камянёў |
Пока только информация. Не смог я найти эти камни
Цитата: | 73. КАМЕНЕ
Можэ бачылі часамі па дуброўцы паўз дарогу чэраду каменя. Бачылі, да, бадай, не чулі, зкуль яны ўзяліса. Дак паслухайце старого. Ён вам скажэ не на кпінкі. Ён вам скажэ тое дзіво, што даўней было на сьвеці. Там растуць дубы ажно пад небо. Адны вырасьлі, згнілі ўсеродку ці перун разбіў ім бокі, што зваліліса да долу. Замяст тых растуць другіе. Таўшчыня бы печ, вышыня — злетае шапка. А ў землі лежаць калоды і з-пад берага крутого па рацэ на дне глыбоко, пачарнеўшы бы вуголье, не гніюць з тых часаў даўніх. От дуб’ё ў землі, пні дуб’я наверсе, а між іх лежыць ад веку чарада каменя, бы валоў на пашы. Хто да скуль прыціс такую ценжар і па беразе раскінуў, бы картоплю ў вагародзе? Як вада цечэ ў рэццы праз лесы, балота, так прайшлі дзенькі да ночы, зімы й леты, так праходзяць век за векам і ніколі не вертаюць. Як зьменяецца расліна, так зьменяюцца й людзі: родзяцца, жывуць, клапоцяць, потым паміраюць. Замяст іх раджаюцца другіе. Пакрасуюцца на сьвеці, прагаруюць жыцьце да й праходзяць па калейцы, баццэ чэргу атбываюць. Так усе зьменяецца ад веку. Толькі ціхенько ў дуброўцы чарада каменя сьпіць паміж дубамі да чакае цуду ці таго, як Бог пазволіць стаць і ёй на чэргу, атбываць калейку, баццэ ўсе на сьвеці. Дак якое ж то камене і за што яно ат веку не меняецца як людзі? To не простае камене і лежыць тут на пакуту, што зрабіло перад Богам грэх велікі. Як цепер, мо спраку веку тут жылі якіясь людзі. Секлі лес, рабілі поле да лавілі ў рэццы рыбу, а праворные мужчыны звера білі ў лесі. Як цепер мо гаравалі, працавалі, даставалі, як умелі дробным дзеткам жыўнасьць. Раз прышоў туды дзедок старэнькі, занепаў ён у дарозі да й пачаў прасіцца нанач. He пускаюць тые людзі. Дзед пакінуў вёску, сеў у лесі пад дубочкам да й чакае сьмерці. Толькі ось адна дзеўчына ціхенько прыносіць дзеду хлеба сьвежаго паўбулкі да вады гаршчочак. Дзед падзякуваў дзеўчыне, хлебам ён пасілкаваўса да й запіў вадою. «Прашчавай, галубко! — дзед сказаў дзеўчыне,—Тут жывуць ліхіе людзі. Бог іх хутко пакарае, бо яны забылі Бога да й жывуць гарэй гаўяда. Дзе твой бацько?» — «Я не знаю бацька»,— дзеўка адмаўляе. «Старшы брат твой бацько, а сестра — браціха. Сьвет велікі, ён без края. Усюды сьвеціць сонцо, а пад ім е людзі. Там цебе сустрэне шчасьце, баццэ пчолку квешка. Уцекай хутчэй ты з вёскі, каб не стрэло ліхо. Уцекай, не азірайса». Плачэ бедная дзеўчына, а дзедок бы дым расплыўса. Што рабіць, сама не знае, стала кала дуба, рукі белые ламае. Як ёй кінуць родны вугал?! Там сестра да матка на вечэру мо чакаюць. Брат вернуўса з лесу, налавіўшы зьвера. Як пакінуць хатку, дзе яна аткрыла вочы! Добрэ йці ў чужые людзі, як у пары мілы, што ведзе за ручку, бы дзіцятко матка. Добрэ шчасьце за гарамі, як яго сустрэнеш, цяжко ж у дарозе дзеўцы без падмогі. Плачэ бедная дзеўчына, жаласно галосіць, аж па лесі вецер голас яе носіць. Азірнуласа на ўёску, не паслухала старого, аж нема там хатак, дзе яны стаялі, толькі рад каменя, бы валы на пашы. Крыкнула дзеўчына да й закукавала. Што за дзіво! — замяст ручак — крыла. От з тых часоў мо праз векі рад лежыць каменя, а зеўзюленька над імі жаласно кукуе да радні шукае. He паслухала старого, азірнуласа на ўёску дзеўка, дак зеўзюлей стала да й праз цэло жыцце не стракае шчасьця, бо не ўе сабе гнязьдзечка — мілае дамоўкі, толькі плачэ да кукуе на высокум дубе. А каменя чуюць, што зеўзюля плачэ, да сказаць не могуць, бо акаменелі.
Казкі і апавяданьні беларусаў з Слуцкага павету |
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 19 Sep 2024, Thu, 17:33 Заголовок сообщения: |
|
|
А это сообщение из Слуцкого района. Думаю, что это те же камни
Валацуга писал(а): | Акамянелая вёска
Культовый камень
в. Ражаны
Некалькі камянёў абапал дарогі, быццам хаты. |
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 27 Sep 2024, Fri, 18:27 Заголовок сообщения: |
|
|
Березинский р-он
Валацуга писал(а): | Камень-кадрыль
Культавы камень
в. Казлоў Бераг
Звязвалі з Перуном.
Знішчаны напачатку 1960-х. |
Валацуга писал(а): | Лечебный камень
Культовый камень
д. Козлов Берег
От болезней глаз. |
Два сообщения в теме Березинского района. Думаю, что это один камень
Цитата: | На жаль, камень не захаваўся. Жыхар з суседняй вёскі Мачэск паведаміў нам, што камень быў знішчаны пры меліярацыі ў 60-я гады XX ст.
амень, на якім танчаць, быў па архіўных дадзеных і ў в. Казлоў Бераг. Адна з яго назваў — «Кадрыль-камень». Расказваюць, што некалькі разоў на год сюды з'язджаліся паны і рабілі маёўкі каля каменя, танчылі на ім. Богу гэта не спадабалася, ён раззлаваўся і паслаў Перуна на камень, пасля чаго той раскалоўся на дзве часткі. 3 тых часоў камень стаў лічыцца святым, побач паставілі драўляны крыж. Тут маліліся Богу, а дажджавую ваду з выемак выкарыстоўвалі як лекі пры хваробе вачэй. |
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 09 Oct 2024, Wed, 21:20 Заголовок сообщения: |
|
|
Не знаю, куда написать. Оставлю вопрос здесь, может кто-нибудь заметит и поможет с информацией.
Я наткнулся на интересную информацию о каменных идолах Беларуси. Но вот я ни разу раньше о них не слышал. Может быть кто-то знает где каждый из них хранится? Было бы хорошо их добавить в тему ООПТ. Если они, конечно, реально существуют и их можно увидеть.
Цитата: | К первобытной эпохе и раннему средневековью относятся найденные в разных местах Беларуси каменные и
металлические языческие идолы. Их устанавливали на капищах в качестве объектов поклонения. В XVII в. в развалинах каменной постройки в Витебске был обнаружен изготовленный из золота значительных размеров, как полагают, идол Перуна. Недалеко от Борисова в дупле старого дерева были найдены серебряный и бронзовый
истуканы. Вблизи Полоцка в кургане рядом со скелетом человека найден гладко отшлифованный каменный идол. Он представляет собой человека восточного типа, полулежащего и держащего в руке чашу. В XIX в. в Витебской губернии был найден каменный идол с двумя головами. Найден также и идол с четырьмя лицами.
Чигринов П.Г. Белорусская история: научно-популярный очерк |
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Лёха
Зарегистрирован: 07.10.2008 Сообщения: 2557 Откуда: Менск
|
Добавлено: 10 Oct 2024, Thu, 15:13 Заголовок сообщения: |
|
|
Victoryor писал(а): | Может быть кто-то знает где каждый из них хранится? |
Шклоўскі ідал - Нацыянальны гістарычны музэй.
Далгінаўскі ідал - Мінск, Навуова-вытворчы цэнтр па геалогіі.
https://globustut.by/minsk/index4.htm#stones_mus_dolginovo_cross
Буцькоўскі ідал - музей "Пружанскі палацык".
https://globustut.by/pruzhany/index.htm#stone_cross
Астрамецкі ідал, Залужскі ідал, Грабаўскі ідал - Брэсцкі абласны краязнаўчы музей.
Лепельскі ідал, Ваўкавыскі ідал - Гродна, музей гісторыі рэлігіі.
Слонімскі ідал - Слонімскі краязнаўчы музей.
Гэта тыя каменныя ідалы, што выразна атрыбутуюцца, як ідалы. Ёсць яшчэ антрапаморфныя крыжы каменныя, па якіх ідзе дыскусія, ці былі яны ідаламі, напрыклад, крыж у Заполлі
https://globustut.by/zapole_bel/index.htm#cross
ці тыя ж лунінецкія "Каменныя дзевачкі"
Ну а так на Глобусе ёсць невялічкі раздзел:
https://globustut.by/type_tn_yaz_svyat.htm |
|
Вернуться к началу |
|
|
Victoryor
Зарегистрирован: 03.01.2012 Сообщения: 444 Откуда: Елизово
|
Добавлено: 10 Oct 2024, Thu, 17:22 Заголовок сообщения: |
|
|
Лёха, Про этих идолов я знал раньше. Это наиболее популярные. А вот про описанные выше - слышу впервые. Вопрос именно по ним. Я слышал про четырёхглавого идола в Речицком районе, но он так и не был найден. Остальные объекты хотелось бы посмотреть. |
|
Вернуться к началу |
|
|
Лёха
Зарегистрирован: 07.10.2008 Сообщения: 2557 Откуда: Менск
|
Добавлено: 11 Oct 2024, Fri, 14:46 Заголовок сообщения: |
|
|
Баюся, усе знаходкі XVIII-XIX ст. не захавліся. |
|
Вернуться к началу |
|
|
|
|
|
|
|
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы
|
|